Saturday, September 15, 2007

刑警行径犹如流氓,警队形象荡然无存 Gangster Police






巴生市议会执法人员星期五上午到班达马兰工业区展开拆厂行动,违反市议会主席之前对外公布延缓采取行动的决定!

约25名市议会执法队伍和警员手持大铁锤以及木藤,并出动了一辆神手,如临大敌般抵达工业区;而接获消息的厂家和居民严阵以待,以罗里和重型车辆停放在工业区各路口,围堵通道以阻止当局车辆进入。双方僵持不下,现场气氛紧张。

我较后在赶抵现场进行斡旋后,市议会最终决定暂缓拆厂行动。过程中一名刑警很粗暴捉我的手,并大呼小叫,完全不把他人放在眼里。他也骂和挑衅居民,并在居民拍照时,做出一些流氓的行为和动作(见图),完全没有顾及警方的形象。如此素质的警察如何为人民保卫家园?

在风波平息后,我离开现场时发现我的轿车被严重划花,相信有关人士是趁我与当局理论时,伺机划花其轿车,我也已经针对此事报案。

我和厂家将于星期一会见巴生市议会主席,希望当局能给当地厂家一个机会,购回原地继续经营,以免他们数十年来的心血将付诸东流。

我希望市议会主席能接见厂家代表,否则他们将向雪州大臣拿督斯里莫哈末基尔陈情。当地马华州议员拿督郑敬保也必须对此负起责任。

Immediately after the pc of YDP MPK(in less than 24 hours), some 25 enforcement officers from MPK came to Jalan Pandamaran/ Jalan Banting today to demolish the so-called factories.MCA local state assemblyman Teh Kim Poo must be held responsible for this.

Finally we managed to convince MPK enforcement officers to stop the demolition and give time to resolve the matter before any drastic actions from the local council. We will be meeting up with the YDP of MPK on Monday on the matter.

There was a CID officer who acted rude like gangster at the scene. He even scolded the factory owners and residents and provoking. (see photo)

After the incident, my car was scratched by someone and I have lodged a police report in the afternoon.

No comments: